Téma obezity a s ní spojenými návody na hubnutí se dostává do popředí zájmu masových médií každý rok především v období novoročních předsevzetí a několik týdnů před začátkem letního období. Mediální pokrytí je o to znatelnější, že na nás promlouvá z online i sociálních médií, a v poslední době také v důsledku zdravotnických krizí.
Obezitu ovšem definovala Světová zdravotnická organizace jako problém až na přelomu tisíciletí. A právě na toto období se zaměřuje tento výzkum, který se zaměřuje na komunikaci obezity a nabízená řešení ke zhubnutí v období let 1998-2002 v českém mediálním prostředí.
Výsledky studie naznačují poměrně nízké využití vědeckých zdrojů při podávání informací o tom, jak zhubnout, stejně jako ukazuje na komercionalizaci českého mediálního prostředí skrze produkty či služby, které jsou v jednotlivých článcích uvedené jako řešení spojené s prevencí nadváhy a obezity. Aby studie poukázala na rozdíly v komunikaci, jsou výsledky částečně porovnané se závěry diplomové práce Burdové (2021), která zkoumala pokrytí tématu obezity v českých médiích mezi lednem 2019 a červnem 2020.