Politické debaty jsou specifickou formou komunikativní interakce mezi účastníky, která se vyznačuje polylogičností a teatrálností. Politici se v debatách snaží v publiku vytvořit pozitivní dojem o svém politick ém programu, přesvědčit je a zaujmout poukazem na to, že patří do skupiny "svých".
Pro účastníky debaty je důležité nejen prezentovat svůj politický postoj širokému publiku, ale také vstupovat do interakce se svými politickými oponenty ("cizími"). Politici se přitom mohou držet různých řečových strategií kooperativní, konfliktní, neutralizační atd.).
K realizaci diskreditační strategie v politických debatách se používají různé taktiky řeči: taktika obviňování, negativní hodnocení, nálepkování, přímé a nepřímé urážky atd. V projevech politiků se používají různé výrazové prostředky, které posilují pragmatický vliv na vědomí příjemce: metafory, přirovnání, frazémy a hovorová slovní zásoba.