Učitelé jsou klíčovou součástí každého vzdělávacího systému. Jakékoli snahy o zkvalitnění vzdělávání musí začít budováním kvalitní, stabilní a dostatečně robustní učitelské základny.
Pro mnohé ekonomiky to však představuje obrovskou výzvu, protože řada zemí se v současnosti potýká s nedostatkem kvalitních učitelů, a to především proto, že mnoho učitelů opouští povolání. To vytváří tlak na tvůrce politik a výzkumné pracovníky, aby porozuměli trhu práce učitelů a našli vhodné mechanismy k udržení kvalitních učitelů.
Tento text identifikuje důvody, které vedou učitele k odchodu ze své profese, prostřednictvím systematického přehledu literatury založen ého na analýze 69 mezinárodních studií publikovaných v časopisech indexovaných Web of Science. Ve studiích byl zmíněn téměř nekonečný seznam potenciálních rizikových a ochranných faktorů, jejichž význam se může v různých kulturních kontextech lišit.
Pouze důkladná znalost místního kontextu může určit, který soubor politik řízených výzkumem je pro daný stát, lokalitu nebo školu nejvhodnější.