Příspěvek krátce zmapoval metodická východiska vzniku audioorálních kurzů, tedy především základní rysy audio-lingvální metody s kořeny v USA a dále metody SGAV s původem ve Francii, poukázal na jejich společné rysy i na některé odlišnosti. Poté shrnul různorodé důvody vzniku audioorálních kurzů od nutnosti vzhledem k jazykově silně heterogenním třídám studentů češtiny jako cizího jazyka až po důvody plynoucí ze současných znalostí o fungování mozku, paměti a učení, z nichž vyplývají některé rysy moderního audioorálního kurzu.
Ten nemá ambici dovést studenta k plnohodnotné znalosti jazyka, ale vytvořit mu pevný základ na poli výslovnosti, bazálních frází, orientace v klíčové slovní zásobě. Dalším prvkem je zapojení on-line výukových platforem a aplikací založených na korespondenci obrazu a zvuku, umožňujících jak vizualizaci ve třídě, tak samostatnou domácí přípravu. Účastníci konference se tak dozvěděli proč a jak v dnešní době audioorální kurz do výuky úspěšně zapojit.