Studie se zamýšlí nad vlivy etnografických podnětů domácí meziválečné avantgardy, které utvářely choreografickou práci Saši Machova na příkladu válečné inscenace Smetanovy Prodané nevěsty uvedené v Sadler's Wells Opera, Londýn. Na základě daných pozorování se pokouší rozšířit perspektivu Machovových zkušeností s domácí avantgardou o další poznatky, které se týkají jeho inspirací lidovými tanci, s nimiž se setkal v anglickém prostředí v letech 1943-1945 a které významně přispěly k utváření jeho vize moderního českého baletu v poválečném období. Výzkum prováděný ve sbírkách londýnských paměťových institucí umožnil identifikovat zdroje a dokumenty které starší badatelé neměli k dispozici. Dílčí zdroje nejasné provenience byly identifikovány v domácích sbírkách (Národní muzeum; Městské muzeum Antonína Sovy v Pacově; Národní archiv; Národní knihovna; Památník národního písemnictví).