Tato velmi obsáhlá publikace se věnuje tématu servisního učení a komunitní angažovanosti. Koncept servisního učení není zatím v českém vzdělávacím prostředí výrazně rozšířen, pokud ano, pojí se s s inovativními přístupy ve vzdělávání, místně zakotveným učením, venkovní výukou a tématy udržitelnosti. Kniha, která čítá 5 částí a 41 kapitol na nichž pracovalo celkem 67 autorů, usiluje o komplexní uchopení tématu servisního učení - představuje historické a filozofické proudy, na kterých je současné pojetí založeno, uvádí příklady dobré praxe a angažované vědecké činnosti napříč disciplínami, představuje současný výzkum a jeho výhledy do budoucna i kritické hlasy, které na tomto poli z různých stran zaznívají. Důraz je zde kladen především na budování dlouhodobých inkluzivních partnerství a komunitních ekosystémů, které jsou přínosné pro všechny své součásti a "živé" servisní učení, které nehledí pouze na odškrtávání splněných úkolů, ale usiluje o prostor pro transformativní zážitek všech zúčastněných.
I přesto, že je kniha dostupná pouze v anglickém jazyce a reflektuje zejména situaci v anglosaském prostředí, se může jednat o užitečný zdroj pro pochopení, zkoumání a praktikování servisního učení také v našich podmínkách, neboť přispívá k diskuzi o možnostech, které servisní učení ve vzdělávacím procesu představuje, například efektivní propojování formálního a neformálního vzdělávání, rozvoje řady osobnostních, sociálních a občanských kompetencí, o smysluplné roli školy v rámci místních komunit a navazování vztahů mezi školou a organizacemi jež v dané komunitě působí. V oblasti terciárního vzdělávání nabízí využití principů servisního učení příležitost pro studenty zažít v praxi formy participativního výzkumu a navíc také jednu z možností jak v praxi rozvíjet třetí roli univerzit.