Autobiograficky laděná show je autorskou prvotinou Trpković, jejiž hlavní
(anti)hrdince vdechla život herečka a hudebnice Markéta Dvořáková. ,,Balkánská válečná komedie” vznikla jako reakce na znovuzvolení prezidenta Miloše Zemana a části jeho kampaně, jíž byl slogan ,,Tahle země je naše”. V autorce tato událost vyvolala vzpomínky mimojiné na nechvalně známého bývalého srbského prezidenta Slobodana Miloševiće a paralelu k tehdějším tendencím a událostem v 90. letech minulého století v bývalé Jugoslávii.
Původní námět byl inspirován díly světoznámé Slavenky Drakulić, ale především syrovým a drásavým dílem publicistky Vedrany Rudan Ucho, Hrdlo, Nůž, který nabízí nejen nekompromisní, ale také ženský pohled na tehdejší válečný konflikt a následky, které měla na jedince. Tuto publikaci za účelem vytvo ření divadelního textu Trpković přeložila. Režisérku
Ferenzovou zaujala především aktuálnost tématu v souvislosti se současnými politickými tendencemi napříč Evropou a faktem, že zde panuje neinformovanost ohledně posledního krvavého konfliktu na Balkáně a obavu z toho, že z neinformovanosti pramení opakování historických chyb. S herečkou Dvořákovou se ujaly inscenování a Trpković následně vytvořila scénu a kostýmy. Text vznikal také během zkoušení na základě vyprávění autentických zážitků z války a úniku z ní; příběhů o dospívání na chorvastkých plážích a ulicích Bělehradu v pohnutých 90. letech. A tak adaptace Rudan šla stranou a zbyl z ní jen závěrečný monolog a drsná forma projevu. V představení jsou dominantní video projekce, zčásti vyrobených, zčásti autentických válečných videí, které vytváří intermezza umožňující převleky herečky, ale také prolínání s živou akcí a hudbou.
Za finanční podpory Venuše ve švehlovce a v rámci jejich festivalu Venušiny dny, který se konal v roce 2018 (podtitul Ženy bojovnice) vznikla tehdy velmi spontánně a za poměrně krátkou dobu úspěšná a velmi vtipná, leč drásavá one woman show, plná černého a nekorektního humoru jejiž formou autorky konfrontují českou a balkánskou povahu. S trochou cynismu a smutku, s obhroublým humorem i dívčí něhou, s melancholickými i punkovými kytarovými songy dochází autorky k trpkému zjištění, že mechanismy propagandy jsou pořád stejné a stejně nebezpečné.
Od premiéry 8. Března 2018 pak One night stand/Up! bylo 4 krát uvedeno na již zmíněném festivalu Divadelní Flora Olomouc 2019, Open Air festivalu v Hradci Králové, Artukus v Trutnově, synagoze v Žilině a festivalu monodramat Sám na javisku v Trenčíně. Ačkoliv ve
Venuši byla inscenace v prosinci odderniérována, festivaly a diváci o ni stále projevují zájem a tak je v jednání znovuobnovení a premiéra v pražském A studiu Rubín v sezóně 20/21.