Terénní výuka je povinnou součástí výchovně-vzdělávacího procesu v Česku. V r ámci něho je dále doporučeno využívat v co největší míře mezioborové (mezipředmětové) vztahy.
Ovšem taková terénní výuka, která by tuto mezioborovost akcentovala, mnohdy v koncepční strategii základních škol v Česku chybí, resp. mezioborové vazby jsou do výuky v terénu často implementovány jen nahodile a v omezené míře. Jejich edukační potenciál je tak využíván jen z malé části.
Cílem příspěvku je přiblížit didaktickou koncepci letní školy Geocamp, která proběhla v červenci 2023 v národním Geoparku Ralsko za účasti odborníků z GeoCampu Iceland a z didaktického hlediska se zaměřovala právě na rozvoj mezioborových vztahů v rámci terénní výuky, a to převážně ve vzdělávací oblasti Člověk a příroda na 2. stupni základní školy. Důraz byl kladen také na propojení s průřezovým tématem Environmentální výchova (formování vztahu k místu).
Výuka vycházela z konstruktivis-tického pojetí, opírala se o koncepci badatelsky orientované výuky a konceptuální výuky, využívala převážně formu terénního cvičení a směřovala k naplnění kognitivních, konativních, ale i afektivních výchovně-vzdělávacích cílů a k rozvoji klíčových kompetencí.