V posledních letech se pozornost opět obrací na terénní služby poskytující intervence v prostředí nočního života a hudební produkce. Zdá se, že více než samotné působení na hudebních akcích je důležitá práce před tímto vstupem, tj. komunikace s promotéry, dramaturgy festivalů, zástupci dané hudební subkultury a komunity.
Reflexí našich zkušeností z projektu PARTYHARMreduction jsme získali několik témat, kterým je třeba věnovat pozornost. Jedno z takových témat se pojí s tím, zda chceme nabízet harm reduction služby jako takové, nebo se podílet a do jisté míry i ovlivnit filozofii hudebních kultur.
Kam všude člověka zavede vyjednávání ohledně spoluúčasti na festivalu? S kým vším je potřeba komunikovat? Jak a proč do různých jednání promlouvá osobnost koordinátorů? Je možné, že už jen pouhou snahou o spolupráci pokládáme základní kameny pro "zdravější" hudební prostředí?