Učebnice určená žákům 5. ročníku 1. stupně základních škol řeší problematiku odpadu. Problematika odpadu je řazena ve všech Rámcových vzdělávacích programech, od předškolního vzdělávání po vzdělávání středoškolské.
T éma je proto třeba promyslet a rozfázovat, aby nedošlo k demotivaci z důvodu stále se opakujících a nudných pouček. V našem konceptu jsou žáci 1. stupně seznámeni s 10 modelovými situacemi (jednou na každý měsíc školního roku), které mohou přímo ovlivnit, např. zacházení s nedojedenou svačinou, exkrementy svých mazlíčků, oblečením, ze kterého vyrostli, co nevylévat do výlivek apod. Učebnice je elektronická knihy (e-books).
Vychází z teorie neobehaviorismu, resp. ABA učení (Applied Behavioral Analysis) a novodobého programového učení.
Obsahují celou řadu různých interaktivních a herních prvků (gamification) a umožňují sebeřízené vzdělávání.