Učebnice určená žákům 5. ročníku 1. stupně základních škol řeší problematiku odpadu. Problematika odpadu je řazena ve všech Rámcových vzdělávacích programech, od předškolního vzdělávání po vzdělávání středoškolské.
Téma je proto třeba promyslet a rozfázovat, aby nedošlo k demotivaci z důvodu stále se opakujících a nudných pouček. V našem konceptu jsou žáci 1. stupně seznámeni s 10 modelovými situacemi (jednou na každý měsíc školního roku), které mohou přímo ovlivnit, např. zacházení s nedojedenou svačinou, exkrementy svých mazlíčků, oblečením, ze kterého vyrostli, co nevylévat do výlivek apod. Učebnice je elektronická knihy (e-books).
Vychází z teorie neobehaviorismu, resp. ABA učení (Applied Behavioral Analysis) a novodobého programového učení.
Obsahují celou řadu různých interaktivních a herních prvk ů (gamification) a umožňují sebeřízené vzdělávání.