V Akademické poradně PedF UK se setkáváme s rozličnou poradenskou problematikou týkající se zejména studijních problémů, v poslední době také s problematikou osobnostních problémů. Specifickou cílovou skupinou jsou potom studující rodiče, zejména matky, které jsou vystaveny náročným situacím, které jsou odlišné od běžných studujících.
Studentky se často potýkají s řadou nových situací a stavů, jako např. skloubení studia s péčí o dítě, vrůstání do nové sociální role matky a opouštění role svobodné studentky, plnění nároků ideálního mateřství a studijních požadavků původní ,rodiny a jinými.Na poradnu se tak často studentky obrací ve chvíli, kdy si s těmito situacemi neví rady, mají pocit, že selhávají nejen jako matky, ale také studentky a situaci mohou vyhodnocovat jako bezvýchodnou. Na kazuistických příkladech ukážeme možnosti spolupráce s cílovou skupinou studujíc ích rodičů v rámci Akademické poradny a předneseme úvahy o hlubších souvislostech možných příčin těchto nastalých situací.