Tento text je přílohou metodiky "Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol prostřednictvím řešení slovních úloh: Metodika", jež pracuje se slovními úlohami jako se svébytnými textovými útvary i z hlediska jazykové a čtenářské gramotnosti. Principy, na nichž je metodika založena, zohledňují výsledky didaktického, lingvistického a psychologického výzkumu.
V materi álu je didakticky zpracováno 8 metodických listů typu Nedokončené strategie pro přímé použití ve výuce matematiky, případně českého jazyka. Materiály typu Nedokončené strategie nabízejí ke každé slovní úloze několik částečných řešení. Úkolem žáků je proniknout do započaté strategie fiktivního žáka a řešení dokončit.
Navrhované strategie vybíráme tak, aby zahrnovaly postupy, o nichž víme, že jsou pro řešení úloh užitečné, včetně např. grafických znázornění, modelování, tabulek a diagramů. Posláním těchto metodických listů je seznámit žáky s efektivními, avšak málo využívanými strategiemi a nabídnout jim prostor, aby se je naučili používat.
Text je doplněnou podrobným popisem, jak tyto konkrétní typy metodických listů použít ve výuce.