Mezinárodní srovnávací výzkumy i naše národní testování ukazuje silné i slabé stránky českých žáků a studentů v porozumění matematice. Některé partie matematiky, které učíme na základní a střední škole, lze považovat za kritická místa.
Protože se však současně jedná o důležitá témata, měli bychom jim, resp. jejich důkladnému porozumění, ve výuce věnovat zvý šenou pozornost. Ve zvané plenární přednášce byla pozornost věnována oblasti míry v geometrii, kombinatorickému uvažování a zejména slovním úlohám.
Bylo poukázáno na obtíže, které žáci a studenti v této oblasti mají (a to i na úrovni maturitního didaktického testu z matematiky), a byla představena metodika výuky slovních úloh, jež nabízí propracovaný způsob výuky založený na výsledcích didaktického, lingvistického a psychologického výzkumu. Metodika je k dispozici učitelům zdarma: https://slovni-ulohy-metodika.cz/