Předložená metodika zaměřená na využití místně orientovaného učení (MoU) v předmětu Občanský a společenskovědní základ pro žáky středních škol byla vypracována s cílem poskytnout strukturovaný a koherentní rámec pro implementaci MoU ve výuce na středních školách, zejména gymnáziích. Místně orientované učení je pedagogickým konceptem, který směřuje k propojení vzdělávací teorie s praktickými zkušenostmi v konkrétním místním prostředí.
Tím se vytváří základ pro hlubší a udržitelné pochopení učiva a jeho aplikaci v reálném životě. Tato metodika byla koncipována pro celé pololetí školního roku druhého ročníku střední školy, což odpovídá týdenní dotaci dvou hodin v rámci předmětu občanský a společenskov ědní základ.
Každý týden se věnuje jednomu konkrétnímu tématu, a to prostřednictvím dvou částí. První část (2 hodiny) je věnována teoretickému zázemí a základům daného tématu, zatímco druhá část (2 hodiny) je zacílena na praktické aktivity MoU spojené s tímto tématem, prováděné v reálném prostředí vybrané městské části v Praze.