Dosavadní výzkum odhalil, že terorismus povětšinou negativně působí na turismus. Zmín ěný dopad se však různí v závislosti na mnoha faktorech.
Jedná se i o intenzitu a komunikační rozsah teroristických incidentů. Předchozí výzkum se nicméně zaměřoval takřka výhradně na destinace zasažené terorismem velkého rozsahu, a tudíž téma dopadů terorismu malého rozsahu na turismus zůstává neprobádané.
Cílem článku tak je odhalit, zda a jakým způsobem se proměňují reakce turistů vůči destinacím zasažených terorismem malého rozsahu. Zkoumány jsou jak reakce potenciálních turistů, tak těch skutečných, kteří do destinace přicestovali.
Za tímto účelem článek využívá sekundárních i primárních dat, a to na příkladu německého Mnichova, kde se v roce 2016 uskutečnil teroristický incident. Odhaleno bylo, že i terorismus malého rozsahu proměňuje reakce (potenciálních) turistů.
Vliv na poptávku v turismu existoval, byl negativní a nikoliv marginální. V případě turistů, kteří do destinace skutečně dorazili, nedocházelo k zásadním změnám v chování, nicméně i oni hrozbu terorismu vnímali.
Reakce domácí poptávky v turismu pak byla podstatně odolnější než reakce té zahraniční. Ani jedna z předložených studií však neprokázala, že by interregionální turisté reagovali citlivěji než turisté z bližších trhů.
Viditelná bezpečnostní opatření a pořádání nejrůznějších společenských událostí byly identifikovány jako vhodné nástroje, jak vylepšit reakce turistů potenciálně ovlivněné terorismem.