Tato publikace je určena Vám pedagogům a pracovníkům školních poradenských pracovišť, kteří pracujete s žáky přímo na školách. Příručka se Vám bude hodit nejenom v situacích, kdy zjistíte rizikové chování, které je spojeno se sociálními sítěmi, ale také v situacích, kdy budete chtít zv ýšit povědomí svých žáků o bezpečném chování na internetu.
Publikace je sestavena ze sedmi kapitol, které nahlížejí problematiku bezpečného chování na sítích v širším úhlu pohledu. Nesnažíme se poukazovat pouze na rizikové a patologické chování, ale chceme, aby žáci a učitelé pochopili, proč je prezentace prostřednictvím sociálních sítí pro dnešní děti a mládež významná a zároveň také přirozená.
V úvodu každé kapitoly naleznete aktuální teoretické poznatky a výzkumné závěry, ze kterých jsme vycházely a které můžete předat také svým žákům. Následuje soubor aktivit, které tematicky navazují na předchozí teorii. U jednotlivé aktivity je popsán její didaktický potenciál a možnosti, v jakých situacích je využít přímo ve výuce s žáky.