Hudební výchova dětí mladšího školního věku usiluje o rozvoj hudebnosti dětí a přispívá k rozvoji klíčových kompetencí. K nim patří kompetence sociální.
Jejich rozvoj umožňuje mj. činnostní charakter hudební výchovy zahrnující aktivity podporující skupinovou kreativitu. V hudebních hrách s boomwhackers jsou děti motivovány k aktivnímu zapojení do společných činností, včetně tvořivých, v jejichž rámci jsou uplatňovány rozmanité aspekty sociálních kompetencí.
Boomwhackers lze využít jak v kontinuální výuce tak i v jednorázových hudebních setkáních cílících na prožitkové učení dětí. Tento příspěvek stručně ozřejmuje pojem sociální kompetence, charakterizuje předmět hudební výchova jako prostor pro společné hudebně výchovné aktivity vyžadující mj. spolupráci dětí a představuje boomwhackers jako jeden z vhodných prostředků skupinového činnostního vyučování.
V závěru příspěvku jsou navrženy příklady hudebních her s bomwhackers, které sledují možnosti rozvoje sociálních kompetencí dětí v kontextu hudební výchovy dětí mladšího školního věku.