Článek se zabývá tématem pěstování odolnosti dětí ve školním prostředí z perspektivy organizace Hodnotové vzdělávání Cyril Mooney. Jedná se o komunitní přístup ke vzdělávání ve formě, kterou aplikovala loretánská sestra Cyril Mooney ve škole Loreto Sealdah v Kalkatě a kterou se inspiruje česká organizace HVCM (www.hvcm.cz) s ohledem na český vzdělávací kontext.
Ten stojí vedle nekonkurenčního nastavení vztahů i na dalších principech. Jsou jimi hodnotová vize, kterou škola komunikuje směrem k rodičům i žákům, podpora osobnostního růstu učitelů, participativní management, vrstevnické učení, systematická hodnotová výchova (např. formou samostatného předmětu), vyvážen é hodnocení akademického výkonu a práce pro komunitu a v neposlední řadě propojení školy s okolním světem.
Každý z těchto prvků posiluje odolnost žáků, protože akcentuje rozvoj charakteru ruku v ruce s adekvátními nároky v oblasti učení.