Servisně orientovan á architektura (SOA) je nyní nejpopulárnějším konceptem softwarového inženýrství. Antivzory - často používaná, zdánlivě dobrá, ale ve skutečnosti špatná řešení - v softwaru mohou mít negativní důsledky různé důležitosti.
Z toho plyne, že použití antivzoru může a mělo by být nahlíženo jako riskantní záležitost. Mohou být tedy použity některé z principů správy rizik.
Navrhujeme metodu založenou na mírně zjednodušených postupech ohodnocení a správy rizik. Těmito prostředky poskytujeme seznam nejriskantnějších antivzorů, tedy často se vyskytujících antivzorů se zásadními dopady.
Rozebíráme tyto zásadní SOA-antivzory: vývoj od základu, paralýza (přílišnou) standardizací, neměnné byznys procesy (plná automatizace), hromada písku (příliš drobné služby), pouze on-line (žádné dávkové služby). Rozprava nadantivzory je založena na dlouhodobé zkušenosti se servisně orientovanými a jim podobnými (např. řídíími) systémy a na analýze praxe.