Charles Explorer logo
🇨🇿

Level-of-detail pro umělou inteligenci: Je tato technika přínosná?

Publikace na Matematicko-fyzikální fakulta |
2006

Abstrakt

Virtuální bytosti jsou umělé organismy, které obývají virtuální prostředí modelující přirozený svět. Pokud je svět veliký, nedá se modelovat ve své celistvosti díky omezeným výpočetním zdrojům.

Nabízí se ovšem použít techniku level-of-detail pro automatické zjednodušení simulace na místech, která v danou chvíli nejsou podstatná. Tato technika byla robustním a teoreticky podloženým způsobem implementována jako součást projektu IVE (MFF UK, 2005).

Předmětem článku je studie použití level-of-detail v IVE. Studie ukazuje, že pro rozsáhlé světy přináší způsob, jakým byla technika v IVE pojata, významnou přidanou hodnotu oproti variantám techniky běžně používaným pro zjednodušování simulace v počítačových hrách.