Jedná se o učební pomůcku nového typu, v tomto případě k nácviku čtení českého textu s porozuměním pro studenty se speciálními potřebami. Tento typ moderního audiovizuálního programu je na zahraničních univerzitách velice oblíben, protože zároveň stimuluje jak zrak, tak i sluch všech studentů, což umožňuje, aby s čítankou pracovali za pomoci počítačové techniky nejen studenti neslyšící, pro něž je i čeština cizím jazykem, neboť jejich mateřštinou je český znakový jazyk, ale i studenti nevidomí, jakož i všichni ostatní, jejichž cílem je zdokonalit se v příslušném jazyce.
Vzhledem k tomu, že jde o hybridní knihu, která byla zám ěrně vytvořena ve čtyřech jazykových mutacích (česky, rusky, anglicky a německy) a základní charakteristikou takové učební pomůcky je, že písemný text je doprovázen zvukovou nahrávkou, může se student k jednotlivým pasážím při neporozumění psanému textu či zvukové nahrávce vícekrát vracet, a to v souladu s jeho individuálním tempem. Hybridní kniha proto může dobře posloužit i k j