Přehledová studie přibližuje zrod, fungování a limity edukace založené na důkazech. Je členěna do 6 částí.
V 1. části se připomínají rozdílné typy výzkumů. Druhá část přibližuje diskusi britských a amerických odborníků o mezeře mezi pedagogickým výzkumem a pedagogickou praxí.
Třetí část ukazuje, jak k řešení odborného problému přistoupila medicína a čím se zabývá směr, který se označuje jako "medicína založená na důkazech". Čtvrtá část přibližuje analogické snahy v pedagogice a rozebírá různé aspekty pojmu "edukace založená na důkazech". Pátá část na konkrétních příkladech ilustruje, jak ve vyspělých zemích funguje "edukace založená na důkazech".
Všímá si zejména 4 aktivit: shromažďování, zpracovávání a uchovávání existujících důkazů pro zájemce; systematického zprostředkování existujících důkazů zájemcům; využívání už existujících důkazů vpraxi; kultivování odborné komunity. Šestá část přehledové studie shrnuje aktuální i potenciální rizika přístupu označovaného jako "edukace založená na důkazech".