V aplikacích jako jsou například hry na hrdiny (role playing game - RPG) je vhodné když je "mysl" virtuální agentů vybavena epizodickou pamětí. Epizodická paměť může zlepšit kognitivní schopnosti agentů stejně jako jejich schopnost odpovídat na hráčovy dotazy.
V poslední době bylo publikováno několik speciálních paměťových systémů pro virtuální agenty. My vyvíjíme obecnější model který v sobě spojuje hierarchickou strukturu pro ukládání událostí a komponentu pro plauzibilní rekonstrukci časové informace.
Otázkou která prozatím nebyla v kontextu virtuálních agentů studována je jak má být v paměti uložena časová informaci. K zodpovězení této otázky jsme provedli studii zjisťující jaké časové kategorie lidé používají když odpovídají na dotazy vyžadující určení času.
Předpokládáme že lidé preferují kategorie jako "ráno" před přesným určením času. Naše hypotéza byla studijí potvrzena.
V tomto článku představujeme výsledky naší studie a popisujeme část modelu paměti který ukládá časové informace.