ℹ️
🇨🇿
Hledání
Hledat publikace relevantní k dotazu "PISA 2012"
PISA 2012
Publikace
Předměty
Osoby
Publikace
Studium
Exportovat aktuální pohled
publication
Výsledky českých žáků ve výzkumu PISA 2012 - mírný optimismus.
2014 |
Matematicko-fyzikální fakulta
publication
TENDENCE K VOLBĚ EXTRÉMNÍCH ŠKÁLOVÝCH KATEGORIÍ ČESKÝMI ŽÁKY: VYBRANÉ VÝSLEDKY Z PISA 2012
+1
2022 |
Pedagogická fakulta
publication
Finanční gramotnost - PISA 2012 a čeští žáci
2022 |
Matematicko-fyzikální fakulta
publication
Konkurence mezi školami a výsledky žáků v České republice: pohled zblízka na šetření PISA 2012
2016 |
Pedagogická fakulta
publication
Heterogenita ve způsobu odpovídání na dotazníkové položky u českých žáků v PISA 2012 : analýza dle kraje, typu a velikosti školy
2022 |
Pedagogická fakulta
publication
Enhancing the Cross-Cultural Comparability of Self-Reports Using the Overclaiming Technique: An Analysis of Accuracy and Exaggeration in 64 Cultures
+1
2018 |
Pedagogická fakulta
publication
Žákovské nadhodnocování vlastních znalostí ve vztahu k přílišné přísnosti učitelů: Využití metody identifikace nadhodnocování vlastních znalostí
+1
2023 |
Pedagogická fakulta
publication
ANALÝZA ROZDÍLŮ V REPORTOVÁNÍ OBEZNÁMENOSTI S (MATEMATICKÝMI) POLOŽKAMI SE ZAMĚŘENÍM NA ASIJSKÉ ZEMĚ
+1
2021 |
Pedagogická fakulta
publication
METODA IDENTIFIKACE NADHODNOCOVANI VLASTNICH ZNALOSTI VE VYZKUMU PISA: PREHLEDOVA STUDIE
2022 |
Pedagogická fakulta
publication
Čtenářská gramotnost, RVP a státní maturitní zkouška
2014 |
Filozofická fakulta
publication
Čtení s porozuměním jako předpoklad úspěšné strategie řešení slovních úloh v matematice
2019 |
Pedagogická fakulta
publication
The Educational Performance of Immigrant Children at Czech Schools
2017 |
Pedagogická fakulta
publication
Analysis of chemistry teacher students' success and failure in solving multicomponent tasks with problematic elements
Publikace bez příslušnosti k fakultě
publication
Možnosti využití metody ukotvujících vinět při měření nečestného chování žáků ve školách
Publikace bez příslušnosti k fakultě
publication
Možnosti využití metody ukotvujících vinět při měření nečestného chování žáků ve školách
2015 |
Pedagogická fakulta
publication
Identifying Culturally Preferred Response Patterns Using the Anchoring Vignette Method and the Overclaiming Technique
2020 |
Pedagogická fakulta
publication
Enhancing the Cross-Cultural Comparability of Self-Reports Using the Overclaiming Technique: An Analysis of Accuracy and Exaggeration in 64 Cultures
Publikace bez příslušnosti k fakultě
publication
The influence of the selected school characteristics on teacher's classroom management in European countries: student's assessments and anchoring vignettes
Publikace bez příslušnosti k fakultě
publication
The influence of the selected school characteristics on teacher's classroom management in European countries: student's assessments and anchoring vignettes
2016 |
Pedagogická fakulta
publication
Gender differences in reporting behavior across different cultures: An analysis of PISA 2015 anchoring vignette data on motivation for learning
2020 |
Pedagogická fakulta
publication
Do we compare comparable? A potential solution with the anchoring vignette method
2017 |
Pedagogická fakulta
publication
Analyzing heterogeneity in students' reporting behavior across cultures: results from PISA 2015, anchoring vignettes data on motivation for learning
Publikace bez příslušnosti k fakultě
publication
Analyzing heterogeneity in students' reporting behavior across cultures: results from PISA 2015, anchoring vignettes data on motivation for learning
2019 |
Pedagogická fakulta
publication
Examining the differences in reporting behavior among East Asian students with different language and immigrant background using international large-scale assessment data
Publikace bez příslušnosti k fakultě
publication
Examining the differences in reporting behavior among East Asian students with different language and immigrant background using international large-scale assessment data
2022 |
Pedagogická fakulta
publication
Enhancing the comparability of self-reported knowledge using the overclaiming technique
Publikace bez příslušnosti k fakultě