Cílem předmětu je nabídnout studentovi prostor pro reflexi a sdílení zkušeností z odborné praxe. Supervize je jednou z forem celoživotního učení a jejím účelem je rozvoj odborných dovedností a kompetencí, podpora, ale i uvědomění si etických a profesionálním zásad kontaktu klient- terapeut.
Supervizor prostřednictvím aktivace potenciálu studentů umožňuje rozvoj jejich reflexe a sebereflexe, jejich odborný růst. Supervize je příležitostí přemýšlet o své práci, postupech, které používám, o tom, co cítím, že mi jde a co naopak je pro mě v práci obtížné. Jde o nalézání řešení, nových úhlů pohledu na problematické situace v praxi a rozvoj sebereflexe a klinické úvahy. Student si díky tomu snáze uvědomí širší souvislosti, vztahy, pocity a jejich odraz ve své pracovní činnosti. Supervize studentů bude probíhat skupinovou formou, která nabízí příležitost vytvořit tvůrčí atmosféru, výměnu zkušeností, sdílení v rámci skupiny i možnost pracovat s různými technikami „na vlastní kůži.“
Témata:
• Vývoj pojmu supervize a jeho pojetí v současnosti.
• Zaměření, účel supervize.
• Formy/ druhy supervize.
• Metody práce v supervizi. Supervize v ergoterapii.
• Předmět bude koncipován jako pravidelná skupinová supervize studentů.