Témata:
1) Průpravné hry a cvičení – rozvoj skupinového vnímání, smyslového vnímání
2) Průpravné hry a cvičení – rozvoj komunikačních schopností
3) Průpravné hry a cvičení – rozvoj empatie a prostorového vnímání
4) Práce s literární předlohou
5) Vytváření větších tematick ých celků - Roční období, Příroda, Zvířecí hrdina / téma: odvaha, jinakost/, Práce s předměty denní potřeby s přechodem do světa fikce, Stáří , Sourozenecké vztahy.
6) Technika řeči
7) Technika řeči
8) Dětský přednes
9) Dětské divadlo
10) Divadlo pro děti
Obsah předmětu je zaměřen na osobnostně-estetický rozvoj studentů, na posílení vzájemné empatie ve skupině. Důraz je kladen též na rozvoj představivosti a fantazie jako základu tvořivé hry dramatické i nedramatické.
Využívány jsou různé druhy reálných i imaginárních podnětů jako motivujících stimulů pro dramatické hry a improvizace. Předmět je koncipován tak, aby studenti měli možnost seznámit se základními postupy a metodami dramatické výchovy především s průpravnými hrami a cvičeními, technikou řeči, přednesem a divadlem pro děti.
Každý student se stává aktivním účastníkem veškerých her a cvičení.