Charles Explorer logo
🇨🇿

Výběrový didaktický seminář – rozvoj interkulturní komunikační kompetence ve výuce AJ

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPBA2A143B

Sylabus

Cíle a průběh studijního předmětu.

Seznámení se s konceptem IKK, role IKK ve vzdělávacím procesu (jak na úrovni Evropské unie, tak České republiky), terminologie.

Dimenze IKK – zkušenostní učení.

Dimenze IKK – plánování a realizace.

Zpět ke konceptu Interkulturní komunikativní kompetence (dimenze, domény, znaky, kompetence, procesy atp.)

Zhodnocení.

Anotace

Studijní předmět cílí k rozvoji porozumění konceptu interkulturní komunikační kompetence (IKK) studentů a v návaznosti na to k rozvoji schopnosti tento konstrukt didakticky transformovat. V úvodu studenti budou seznámeni s cílovým konstruktem cizojazyčné výuky – IKK, a to jak v teoretické, tak zkušenostní rovině.

Cílem předmětu je tak v úvodní fázi rozvoj IKK studentů tak, aby se následně v praxi sami stali jejími kvalitními zprostředkovateli a započali tak dlouhodobý proces celospolečenské změny s cílem multikulturní společnosti otevřené diverzitě. V další etapě bude studijní předmět orientován prakticky s cílem umožnit studentům plánovat a realizovat vlastní výuku založenou na IKK (zejm. pro druhý stupeň ZŠ a SŠ).

Studijní předmět takto integruje teoretická východiska, principy zkušenostního učení, rozvoje reflektivní kompetence a návrhy vlastních výukových aktivit, tj. vlastní didaktické transformace.