1. Výtvarná výchova jako vyučovací předmět ve škole i mimo školu 2.
Historie výtvarné výchovy ve škole, převládající koncepce 20. století 3. Současná výtvarná výchova, hlavní názorové proudy a tendence a jejich aplikace v praxi 4.
Pojetí výtvarné výchovy v kurikulárních dokumentech; kurikulární dokumenty v praxi 5. Učitelovo pojetí výuky 6.
Didaktická transformace ve Vv Výtvarné zpracování tématu; volba média a možnosti uchopení tématu 7. Plánování ve výtvarné výchově - tematický plán výuky, učebnice, metodiky a další materiály pro učitele. 8.
Metody, cíle a formy výuky výtvarné výchovy 9. Fáze vyučovací hodiny výtvarné výchovy; 10.
Výtvarný projev a jeho hodnocení 11. Interdisciplinarita jako východisko pro práci s námětem 12.
Výtvarný projev jako prostředek komunikace; výtvarný projev a vizuální gramotnost
Výtvarný projev jako forma vyjádření a komunikace. Kultivace, ovlivňování a hodnocení výtvarného projevu dětí a dospívajících.
Vývoj a proměny školní výtvarné výchovy v 20. a 21. století. Konstruktivní metody a jejich současná aplikace.
Směry výtvarné výchovy - názorové proudy a tendence a jejich reflexe a rozpracování v praxi. Metody a cíle výuky výtvarné výchovy, zpracování učiva v kulturních a společenských souvislostech, role učitele.
Vyučování a jeho fáze; motivace, tvorba, reflexe, hodnocení a klasifikace ve výtvarné výchově. Možnosti a meze klasifikace a diagnostiky výtvarného projevu dětí, dospívajících a dospělých.
Kurikulární dokumenty pro všeobecné vzdělávání a jejich aplikace v praxi výtvarné výchovy.