Charles Explorer logo
🇨🇿

Aktuální problémy ve výuce českého jazyka u žáků se zrakovým postižením na 2. a 3. stupni škol

Publikace na Pedagogická fakulta |
2018

Abstrakt

Sílící inkluzivní snahy zcela explicitně vstupují do výuky jednotlivých předmětů, v našem případě do jazykového vyučování žáků s těžkým zrakovým postižením. Učitelé běžných škol se díky tomu potýkají s četnými úskalími, které narušují/mohou narušovat koncepční a oborově kvalifikovanou výuku těchto integrovaných žáků.

Historický vývoj formování vyučování mateřskému jazyku přinesl a hlavně v praxi verifikoval množství efektivních postupů a metod, které jsou dnes v podstatě opomíjeny, což má/může mít negativní dopad na kvalitní vyučovací proces, který se po dlouhá desetiletí funkčně precizoval (a sice v sektoru speciálních škol). Pokusíme se pojmenovat konkrétní problémy současné inkluzivní vyučovací praxe a jejich důsledků právě na pozadí historického odkazu Josefa Zemana.