Empirická studie se zabývá strukturou vš ímání si v profesním vidění studentů učitelství v oboru výtvarná výchova. Cílem je zjistit, jakých obecných a oborově didaktických jevů si studenti všímají a jak o nich dále uvažují.
Dále porovnat strukturu všímání si studentů učitelství 1. stupně ZŠ a 2. a 3. stupně ZŠ, SŠ v oboru výtvarná výchova. Studie analyzuje nestrukturované reflexe studentů, které vznikly na základě sledování videozáznamu hodiny Vv.
Používá výzkumnou metodiku Sherin and van Es (2009). Obsahová analýza neukazuje žádné statistické rozdíly ve sledovaných v kategoriích.
Nepotvrzuje předpoklad většího zaměření oborových studentů na obor Vv a oborovou didaktiku. Ukazuje nízké procento zdůvodněných výpovědí a naznačuje, že studenti přikládají malou pozornost tématu a obsahu shlédnuté hodiny.
Výsledky studie lze využít ve zkvalitňování profesní přípravy učitelů.