Článek předkládá výsledky dotazníkového šetření o povědomí učitelů o integrované výuce na středních školách (dále "SŠ"), které bylo uskutečněno v Moravskoslezském kraji (dále "MSK") na přelomu roku 2018/2019. Cílem tohoto dotazníkového šetření bylo získat představu o realizaci integrované výuky na SŠ v Moravskoslezském kraji. Článek přináší odpovědi na stanovisko učitelů k realizaci integrované výuky a srovnává předpoklady pro její realizaci stanovené v Rámcových vzdělávacích programech (dále "RVP") s odpověďmi učitelů.
Zjišťuje, z jakých zdrojů učitelé čerpají při přípravě integrované výuky, jakými formami či metodami učitelé realizují ve svých hodinách integrovanou výuku a jaké jsou důvody pro nerealizaci tohoto způsobu výuky. Článek vyhodnocuje odpovědi celkem 146 respondentů z Moravskoslezského kraje. Zahrnuje odpovědi učitelů různých předmětů z různých typů středních škol.
Nejvíce respondentů zařazuje integrovanou výuku do svých hodin formou projektů spojujících poznatky z více předmětů s praktickými zkušenostmi a produktivními činnostmi. Jako nejčastější důvody nerealizace integrované výuky ve výuce respondenti uvedli časovou náročnost, nedostatek vhodných didaktických materiálů a také to, že učitelé nevědí, jakým způsobem konkrétně realizovat integrovanou výuku ve svých hodinách.